Перший урок у 7 класі на тему: «Україна – моя Батьківщина!»
КЗ "Плетеноташлицька ЗШ І-ІІІ ступенів"
Злинської сільської ради
Година спілкування:
«Наше здоров`я – у наших руках»
Класний керівник:
Багатнова Т.Г.
2020-2021 н.р.
Тема.
Наше здоров`я – у наших руках
Мета: формувати позитивну мотивацію щодо здорового
способу життя, культури здоров`я;своєчасно попереджувати виникнення шкідливих звичок серед молоді;
підвищувати особистісний і творчий потенціал здобувачів освіти, їхнє прагнення
до самореалізації, життєвого успіху; розвивати самостійне, творче мислення,
навички співпраці; використовувати інноваційні, інтерактивні методи навчання;
виховувати любов до життя, людей, навколишнього середовища.
Обладнання: мультимедійна дошка, плакати із висловами
відомих людей про здоров`я, кольорові кульки, орігамі (жабка,тюльпан); стікери у вигляді яблука; відеоролики
«Це ви можете», «Про здоровий спосіб життя».
Щоб стати здоровим, потрібно докласти
власних зусиль, постійних і
значних.
М. М.Амосов
Учитель
Світ у третьому тисячолітті складний, суперечливий і різноманітний. Це час
глобальних змін. Нам не можна жити одним днем. Важливо з юних років учитися
цінувати кожну хвилину життя, піклуватися про своє здоров`я.
Прочитайте епіграф до нашого
заходу. Так,ми будемо говорити про наше здоров`я, про те, що добре або погано впливає на
нього. У народі кажуть: «Здоров`я – усьому голова», а воно на 50% залежить від способу життя.
Звучить бій барабанів
1-учень.
Прокинься, Україно! Ти в небезпеці! Твоє майбутнє – юнаки та дівчата,
підлітки і діти – поступово стають рабами залежності.
В Україні середня тривалість життя
становить 68 років, а це передостаннє місце поміж європейських країн.
2-й учень
Кожен десятий підліток пробував наркотики. Кожен четвертий курив і вживав
спиртні напої.
У 83% молодих людей призивного
віку є проблеми зі здоров`ям. Тільки шестеро із десяти людей
доживають до 60 років.
100 тисяч українців щороку помирають
від куріння.
1 – учень.
40 тисяч українців щороку помирають через вживання алкоголем.
А тепер українці страждають через COVID-19.
В Україні гине нація, гине молодь!
Учитель.
Я хочу розповісти вам одну цікаву історію. Послухайте притчу про метелика.
У давнину жив-був один мудрець, до
якого люди приходили за порадою. Усім він допомагав, люди йому довіряли і дуже
поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу заздрісний
чоловік вирішив зганьбити мудреця у присутності багатьох людей. Заздрісник і
хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я метелика впіймаю і в стулених
докупи долонях принесу до мудреця, потім запитаю його, як він гадає, живий у
мене в руках метелик чи мертвий. Якщо мудрець скаже, що живий, я розчавлю
метелика і, розтуливши долоні, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо
мудрець скаже, що метелик мертвий, я розтулю долоні, метелик випурхне живий і
неушкоджений, а я скажу, що наш великий мудрець помилився!» так і вчинив
заздрісник, піймавши метелика і пішовши до мудреця. Коли він запитав у мудреця,
який у нього у долонях метелик, мудрець відповів: «Усе в твоїх руках!»
(На фоні мелодії говорить учитель https://www.youtube.com/watch?v=cgCnQmqwWvI)
Здоров`я – це стан фізичного, духовного,соціального благополуччя.
Що ж руйнує здоров`я? Лихослів`я, вживаючи
лайливі слова у розмові із друзями, рідними, люди, самі того не підозрюючи,
роблять таємний ритуал, закликаючи зло день у день, рік у рік на себе та своїх
близьких. Спочатку у них виникають неприємності, потім проблеми зі здоров`ям і,нарешті, руйнується саме життя.
Наше тіло складається на 80%
з води. У ХХ столітті японський учений Масару Емото науково довів, що вода не
тільки сприймає інформацію, але й змінюється під впливом слова, думки. Перед
заморожуванням води він вмикав гарну музику, говорив ласкаві слова, а також
лаявся. Дивно, але після заморожування правильної красивої форми кристалів
набувала вода, що «чула» про щось добре. Лихослів`я призвело до неправильної форми кристалів.
Уявіть, якщо думки, слова можуть робити з водою, що вони здатні створити з
людиною! Отже, здоров`я руйнують шкідливі звички.
Учитель
Дайте відповіді на запитання.
-
Що називаємо звичкою?
(Це поведінка, що стала для людини звичайною, постійною.)
-
Які звички ви знаєте?
(Шкідливі й корисні.)
-
Які звички називають
корисними? (Ті, що допомагають нам у житті. Їх виробляють на основі природних
потреб після тривалого повторення дій. Вони сприяють усебічному розвитку
людини, допомагають зберегти і зміцнити здоров`я.)
-
Які звички називають
шкідливими? (Звички, що негативно впливають на самопочуття, перешкоджають
довголіттю, руйнують здоров`я, заважають повноцінно жити. Позбавитися їх нелегко. А в народі кажуть:
«Дурний приклад заразливий»)
Перегляд відеоролика про корисні та шкідливі звички.
https://www.youtube.com/watch?v=08eZznOb22M
-
Проведімо експеримент із
аркушем паперу. Зверніть увагу, як він виглядає зараз: чистий, гладенький,
цілий. Візьміть фломастер чорного кольору і проведіть лінію від руки в
будь-якому напрямку. Тепер відірвіть від аркуша частинку. Решту зібгайте. Чи
можна його зробити таким, яким він був спочатку? Так само, як дії над аркушем
зруйнували його первісний стан, шкідливі звички знищують здоров`я людини.
Учитель.
Збереження власного здоров`я – громадянський обов’язок кожної людини,а людина повинна берегти своє
здоров`я,вести
здоровий спосіб життя.
-
А що таке здоровий
спосіб життя? (Це такий спосіб життя, що зберігає та зміцнює здоров`я. Людина живе без поганих звичок)/
Гра «Дерево здоров`я»
-
Що ви бачите на малюнку?
(Дерево, сонце, квіти, трава.)
-
Зверніть увагу на
дерево. Чого на ньому не вистачає? (Листочків.)
Учитель.
Правильно. Дерево не може рости без листочків. Щоб наше дерево виросло
потрібно до нього прикріпити листочки. Кожен із вас прикріпить листочок до
дерева на якому написано умови здоров`я.
(Загартування, правильне
харчування, дотримання правил особистої
гігієни, виконання фізичних вправ, розваги на свіжому повітрі, спілкування з
друзями тощо…)
Дякую. Завдяки вашій турботі наше дерево здоров`я виросло.
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=Vl69YH6nMFI
Пропоную вам ще одну гру.
Гра «Так – ні»
Учитель ставить запитання, необхідно відповісти ствердно чи
1. Зарядка – це джерело бадьорості і здоров`я? (Так.)
2.Від куріння щорічно гине понад 10 000 чоловік? (Так.)
3.Чи є шкідливі наркотики? (Ні.)
4. Недостатня кількість сонця спричиняє депресію? (Так.)
5. Спати дітям достатньо вночі 8 годин? (Ні, 9 годин.)
6. Із-за столу потрібно вставати з легким відчуттям голоду? (Так.)
7. Жуйка зберігає зуби? (Ні.)
8. Кактуси поглинають випромінювання від комп’ютера. (Ні.)
9. Банани та шоколад поліпшують настрій? (Так.)
10. Морква стримує процес старіння? (Так.)
11. Відмовитися від куріння легко? (Ні.)
12. Молоко збагачує організм кальцієм? (Так.)
Учитель.
Підіб’ємо підсумок сьогоднішнього заходу. Ми часто чули слово «здоров`я». Що, на вашу думку, воно означає? (Коли в людини нічого не болить.)
Здоров`я – це стан повного фізичного, духовного й
соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад. Я
пропоную вам розглянути буклети (виготовлені учнями заздалегідь) , у яких
уміщено пам’ятки-лозунги: «У здоровому тілі – здоровий дух», «Пияцтво і
злочинність невіддільні», «Тютюновий дим – отрута», «Наркотики – «міна
повільної дії». (Учні отримують буклети,)
Сьогодні ви ще раз переконалися,
що справжнє багатство людини це сила і здоров`я. Зміцнюйте його і запам’ятайте,як буде на
душі – так буде і на тілі. Тому з хорошими словами дружіть, веселими та добрими
живіть.
Бажаю вам здоров`я, успіхів у навчанні всім дітям, які
навчаються в нашій школі, усім дітям України, усім дітям на планеті Земля.
Немає коментарів:
Дописати коментар